PSZICHOLÓGIA SZIGORLAT
A szerk. 2007.08.27. 14:16
SZIGORLATI TÉTELEK SZOCIÁLPEDAGÓGIA SZAK, NAPPALI, ESTI, LEVELEZÕ,PÁPAI TAGOZAT FEJLÕDÉSPSZICHOLÓGIA, MENTÁLIS ÉS VISELKEDÉSZAVAROK, SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA.
1.A. A korai személyiségfejlõdést befolyásoló tényezõk.
B. A szociálpszichológia tudománya, tárgya, módszerei. Jelentõsebb társadalomtudósok, és elméleti modelljeik.
2.A. A test-séma és az én-tudat kialakulása.
B. A szocializáció folyamata, a szociális tanulás formái. Szociális szerepek, szerepkonfliktusok. A szakmai szocializáció.
3.A. A beszédfejlõdés, nyelvelsajátítási elméletek.
B. A szocializáció hatása az énfunkciók kialakulására. Az énkép és az iskolai teljesítmény összefuggése, a Pygmalion effektus.
4.A. Az értelmi fejlõdés szakaszai.
B. A szociális megismerés sajátosságai, a személyészlelés elméletei.
5.A. Az érzelmi fejlõdés, érzelmi szocializáció.
B. Az attitûd fogalma, funkciója, mérése. Az elõítélet. Konzisztencia elméletek.
6. A. A serdülõkor fejlõdési sajátosságai, az identitás alakulása.
B. A társas interakció és eszközei. KommuniU.ció, metakommunikáció. A társas befolyásolás, a meggyõzés folyamata. Társas konfliktusok, pszichikus helyzetek.
7. A. A neurózistan fejlõdésének szakaszai. A gyermekkori neurózisok.
B. Személyközi viszonyok: együttmûködés, proszociális viselkedés, versengés, manipuláció, agresszió.
8.A. A pszichoszexuális érés és zavarai. A pszichoszomatikus betegségek keletkezésének elmélete.
B. A csoport fogalma, fajtái, a csoport ismérvei. Csoportképzõdmények, csoportjelenségek.
9.A. Eltérések a csecsemõk és kisdedek egyedi fejlõdésében ill. a pszichikus károsodás tünetei 6-12 éves korban - teoretikus nézõpontból.
B. A csoportok rétegzõdése és belsõ szerkezete. A szociometria módszere. Konstruktív és, destruktív csoportszerepek.
l O.A. A serdülõk és ifjúkorúak inadaptációja - teoretikus nézõpontból.
B. A csoport fejlõdésének, dinamikájának a folyamata. Az egyén és csoport viszonya, a referenciacsoport. A csoportok közötti viszonyok.
11.A. A mentális zavarok ateoretikus megközelítésének alapelvei, módszerei, jellemzõi. B. Az együttes élmény, a társas viselkedés fejlõdése. A vezetõ és csoport kapcsolata, a vezetõ hatása a csoport teljesítményére.
12.A. A mentális zavarok atéoretikus nézõpontú felosztása.
B. A tömegek világa, tömegviselkedés, tömegjelenség, és a kollektív tudatjelenségek.
|