Irodalom:
Kötelező irodalom
Buda Béla: Szenvedélyeink, Subrosa Kiadó, Bp. 1995.
Cselkó László: Ne dobd el az életed!, Subrosa Kiadó, Bp. 1995.
Takách Gáspár: Miért ne igyunk sokat? Subrosa Kiadó, Bp.,1995.
Bagdy E.-Telkes J.: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában, TK.,Bp.1982.
Szemán Józsefné: Útmutató a hátrányos helyzetű cigány gyermekek óvodai neveléséhez
Hajdúb., 1996.
Ormándi J.-Szabó I.: Etnikai oktatás és nevelés egy vizsgálat tükrében
in: Fejlesztőpedagógia,1998.
Esettanulmányok, Szerk.:Somorjai I.-Tordainé
D. Lajos és D- Lajosné esete 18-21.o.
VJKTF,Esztergom,1994.
Tanulmányok a gyermekjólét köréből IV., Szerk.:Budai István, Esztergom, 1994.
Krízisintervenció 6-21.o.
Gyermekek megbírkózása a válással 100-121.o.
Tanulmányok a gyermekjólét köréből, Szerk. Budai I., Hajdúböszörmény, 1993.
Costin. Kik az iskolai szoc. munkás kliensei?
Családpedagógiai ismeretek I., Szerk.:Csizmadia -Fné-Kiss Jné
Egészséges és beteg családok 21-30.o.
Családgondozási folyamat módszerei 90-100.o.
Genogram 121-124.o.
Választási lehetőségek 173.o-178.o.
Gyermek- családvédelmi szöveggyűjtemény az óvóképző főiskolák számára, Szerk.Szemán Jné,
Hajdúböszörmény, 1992.
Kondor A.-Geiger Á.: A bölcsőde, mint pszichogén ártalom 18-25.o.
Heller-Kabainé: Néhány tapasztalat a csecsemőotthoni vegyes csoportokról 26-30.o.
Ranschburg J.: A válás és a gyermek
Vass J.: A cigánytanulók oktatásának néhány kérdése 99-108.o.
Majláth Gy.: Antiszocialitás és szuicidium a gyermekkorban 235-237.o.
Szamosi J.:A fiatalkori öngyilkosság pszichás háttere 238-240.o-
Vajda Zs.: Nevelés, pszichológia, kultúra, Dinasztia K.,1994.,Bp,
Családtagok és társak szerepe a gyermek nevelésében 99-117.o.
Nevelési stílusok 154.o.
Iskola 160-172.o.
Problémák a nevelésben 191-228.o.
Pszichopedagógia-Nevelőotthoni nevelés, Szerk.:Volentics A.,BGGYTFl, 1992. Bp.
A nevelőotthoni nevelés általános és speciális feladatai 30-40.o.
A deviancia szociológiája, Szer..Gönczöl Katalin,T-Twins K. 1993.,Bp.
Korinek L.: A bűnözés alakulása Magyarországon 100-103.o.
Hacker.: A kriminalitás környezeti tényezői 57-67.o.
Tauber: A cigánysággal kapcsolatos előitéletek 87-98.o.
Durkheim: A bűnözés normális jelenség 9-13.o.
Az alkoholizmus 151-168.o.
Tanulmányok a gyermekjólét köréből, Szerk.: Kövérné dr., Hajdúböszörmény, 1994.
Tamkó T.: Fiatalkorú kábítószerfogyasztó 9-21.o.
Vanka M.: Drogfogyasztáshoz fűződő viszony 22-24.o.
Szabó Erzsébet: Adalékok a kábítószer probléma megelőzésére 24-28.o.
Vince H.: A kábítószerfogyasztás néhány időszerű kérdése 28-30.o.
Makóné: A fiatalkori bűnözés napjainkban 36-39.o.
Jaszovics G.: Öngyilkosságra hajlamosító tényezők feltárása 30-36.o
H. Tuggener Szociálpedagógia I-II.
in.:Gyermek- és ifjúságvédelem 1990/2-3.
Andorka Rudolf: Társadalmi problémák szociológiája 1990.Bp. 61-69.
Budai I.: Gyermekvédelem az iskolában vagy iskolai szociális munka
in.: Család, gyermek, Ifjúság 1996.
Családgondozás és iskola
Szerk.: Berényi A., KLTE,1994, Debrecen
Komlósi Piroska: A család támogató és károsító hatásai a családtagok lelki egészségére 7-33.o.
Farkas Péter: A roma tanulók iskolai sikerességének és a roma kisebbség helyzetének javítását szolgáló eszközök és a nemzeti fejlesztési terv
in: Új pedagógiai szemle, 2002. november, Bp.,3-16.o.
Ajánlott irodalom:
Tanulmányok az inadaptált serdülők pedagógiája köréből, Szerk.:Murányiné, NT, Bp. 1993.
Közösségi lélekvédelem, Szöveggyűjtemény, BGGYTF. Bp. 1994.
Konzultáció sokproblémás családokkal, Insoo Kim Berg:Családterápiás olvasókönyv V.Bp.1995.
Kozma T. : Szociálpeagógia, Osiris, Bp. 2000.
|