szocped2005
SZAKDOLGOZAT
 
Segtsg a tantrgyakhoz
 
Knyvtrak
 
Kpek rlunk
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
A szerkesztrl
 
Pontos id
 
Eset
Tartalom
 
Tantrgyi tematikk
Tantrgyi tematikk : SZOCILPEDAGGIA ELMLET S GYAKORLAT I.

SZOCILPEDAGGIA ELMLET S GYAKORLAT I.

A szerk.  2007.08.27. 13:57

Zvoti Jzsefn

Nyugat-Magyarorszgi Egyetem

Benedek Elek Pedaggiai Kar

 

 

Tantrgy neve:

Szoc. pedaggia elm. s gyak. I. (4)

Oktat neve:

 

Szak:

 

Tagozat:

Tanv:

2006/07/1

Ajnlott flv:

Kreditszma:

2

Flvi raszm:

8/0

Tantrgy kdja:

BSLA8PEK14

Tantrgy elfelttelnek kdja:

Flv zrsa:*

Kollokvium

Tantrgy tpusa: **

Tanszk:

B-Szocilpedaggia Tanszk (SzoNI)

Tantrgyfelels neve:

Zvoti Jzsefn

*   gyakorlati jegy, kollokvium, szigorlat, kritrium-kvetelmny

** ktelez, ktelezen vlaszthat, szabadon vlaszthat

A tantrgy clja:

 Kpess tenni a hallgatkat az elmleti ismeretek s a gyakorlati felkszls birtokban a gyermek- s ifj korosztly kapcsolati, tanulsi s szocilis problmit felismerni, egysgben, komplex rendszerben elemezni, rtkelni s kezelni. Az rintett szemlyekkel, csaldjaikkal,  csoportjaikkal egyttmkdve s a krnyezet erforrsait mozgstva a fiatal s a krnyezete egyenslyt megtartani ill. megbomlott egyenslyt helyrelltani.

        Megismertetni  a tantrgyi terminolgik kialakulsval, a pedaggia  terletn elfoglalt sajtsgos definilsval a trtnelmi s trsadalmi vltozsok tkrben, valamint a szocilpedaggiai tevkenysg  feladatrendszervel s cljaival. Bemutatni a  beavatkozs szntereit, felismertetni a konfliktusokat hordoz tnyezket, elsajtttatni a problmk kezelsi stratgiit.

       Ismerjk a hallgatk a szocilpedaggia elmleti alapjait, tudjanak szakszeren beszlni s rni az rintett tmkban. Legyenek a szakirodalomban tjkozottak, a szakfolyiratokat ksrjk figyelemmel.

 

Tmakrk:

•A szocilpedaggiai tevkenysg meghatrozsa, clja, feladatai a klnbz nevelsi szntereken

•A szoc.pedaggia gykerei a trtnelmi fejlds folyamataiban

•A XIX. pauperizmusnak kezelsi mdozatai

•A XX. sz.-i szoc.pedaggia rtelmezse a klnbz llamokban

•A csald jelenlegi s jvbeni szerepe a  trsadalom, az egyn s a szocilpedaggus szempontjbl

•A csald tmogat s krost funkcii /Caplan tmogat rendszer elmlete/

•A csaldgondozs fzisai, a beavatkozsi stratgiai jellemzi

•Vlsghelyzetek a gyermek letben

•/  szemlyisgfejldst gtl tnyez  - a vls

•/ Gyermekek bntalmazsa

•/ Gysz, slyos betegsg a gyermek letben

•/ Gyermekek elhelyezse az 1997. Gyermek- s ifjsgvdelmi Trvny rtelmezsvel

•A szocilpedaggus kompetencii a csaldgondozsi feladatrendszerben

•A szocilpedaggus kompetencii a blcsdei gondozs s nevels szntern

•Csecsemotthoni lmnyek s a prepuberts-kori deviancik sszefggsei

•A szocilpedaggus s az vn egyttmkdsnek lehetsgei

Irodalom:

Buda Bla: Szenvedlyeink, Subrosa Kiad, Bp. 1995.

Cselk Lszl: Ne dobd el az leted!, Subrosa Kiad, Bp. 1995.

Takch Gspr: Mirt ne igyunk sokat? Subrosa Kiad, Bp.,1995.

Bagdy E.-Telkes J.: Szemlyisgfejleszt mdszerek az iskolban, TK.,Bp.1982.

Szemn Jzsefn: tmutat a htrnyos helyzet cigny gyermekek vodai nevelshez

Hajdb., 1996.

Ormndi J.-Szab I.: Etnikai oktats s nevels egy vizsglat tkrben

in: Fejlesztpedaggia,1998.

Esettanulmnyok, Szerk.:Somorjai I.-Tordain

D. Lajos s D- Lajosn esete   18-21.o.

VJKTF,Esztergom,1994.

Tanulmnyok a gyermekjlt krbl IV., Szerk.:Budai Istvn, Esztergom, 1994.

Krzisintervenci 6-21.o.

Gyermekek megbrkzsa a vlssal   100-121.o.

Tanulmnyok a gyermekjlt krbl, Szerk. Budai I., Hajdbszrmny, 1993.

Costin. Kik az iskolai szoc. munks kliensei?

Csaldpedaggiai ismeretek I., Szerk.:Csizmadia -Fn-Kiss Jn

Egszsges s beteg csaldok 21-30.o.

Csaldgondozsi folyamat mdszerei   90-100.o.

Genogram 121-124.o.

Vlasztsi lehetsgek    173.o-178.o.

Gyermek- csaldvdelmi szveggyjtemny az vkpz fiskolk szmra, Szerk.Szemn Jn,

Hajdbszrmny, 1992.

Kondor  A.-Geiger .: A blcsde, mint pszichogn rtalom 18-25.o.

Heller-Kabain: Nhny tapasztalat a csecsemotthoni vegyes csoportokrl 26-30.o.

Ranschburg J.: A vls s a gyermek

Vass J.: A cignytanulk oktatsnak nhny krdse 99-108.o.

Majlth Gy.: Antiszocialits s szuicidium a gyermekkorban 235-237.o.

Szamosi J.:A fiatalkori ngyilkossg pszichs httere 238-240.o-

Vajda Zs.: Nevels, pszicholgia, kultra, Dinasztia K.,1994.,Bp,

Csaldtagok s trsak szerepe a gyermek nevelsben 99-117.o.

Nevelsi stlusok  154.o.

Iskola 160-172.o.

Problmk a nevelsben  191-228.o.

Pszichopedaggia-Nevelotthoni nevels, Szerk.:Volentics A.,BGGYTFl, 1992. Bp. 

A nevelotthoni nevels ltalnos s specilis feladatai 30-40.o.

A deviancia szociolgija, Szer..Gnczl Katalin,T-Twins K. 1993.,Bp.

Korinek L.: A bnzs alakulsa Magyarorszgon 100-103.o.

Hacker.: A kriminalits krnyezeti tnyezi 57-67.o.

Tauber: A cignysggal kapcsolatos elitletek 87-98.o.

Durkheim: A bnzs normlis jelensg  9-13.o.

Az alkoholizmus 151-168.o.

Tanulmnyok a gyermekjlt krbl, Szerk.: Kvrn dr., Hajdbszrmny, 1994.

Tamk T.: Fiatalkor kbtszerfogyaszt  9-21.o.

Vanka M.: Drogfogyasztshoz fzd viszony 22-24.o.

Szab Erzsbet: Adalkok a kbtszer problma megelzsre  24-28.o.

Vince H.: A kbtszerfogyaszts nhny idszer krdse 28-30.o.

Makn: A fiatalkori bnzs napjainkban 36-39.o.

Jaszovics G.: ngyilkossgra hajlamost tnyezk feltrsa  30-36.o

H. Tuggener Szocilpedaggia I-II.

in.:Gyermek- s ifjsgvdelem 1990/2-3.

Andorka Rudolf: Trsadalmi problmk szociolgija 1990.Bp. 61-69.

Budai I.: Gyermekvdelem az iskolban vagy iskolai szocilis munka

in.: Csald, gyermek, Ifjsg 1996.

Csaldgondozs s iskola

Szerk.: Bernyi A., KLTE,1994, Debrecen

Komlsi Piroska: A csald tmogat s krost hatsai a csaldtagok lelki egszsgre  7-33.o.

Farkas Pter: A  roma tanulk iskolai sikeressgnek s a roma kisebbsg helyzetnek javtst szolgl eszkzk s a nemzeti  fejlesztsi terv

in: j pedaggiai szemle, 2002. november, Bp.,3-16.o.

Tanulmnyok az inadaptlt serdlk pedaggija krbl, Szerk.:Murnyin, NT, Bp. 1993.

Kzssgi llekvdelem, Szveggyjtemny, BGGYTF. Bp. 1994.

Konzultci sokproblms csaldokkal, Insoo Kim Berg:Csaldterpis olvasknyv V.Bp.1995.

Kozma T. : Szocilpedaggia, Osiris, Bp. 2000.

 

A flv teljestsnek felttelei (gyakorlati jegy esetben):

Tanulmnyi s vizsgaszablyzat szerinti jelenlt az rkon, hzi dolgozat 

A vizsgra bocsts felttelei s a szmonkrs tmakrei (kollokvium, szigorlat esetben):

•A szocilpedaggiai tevkenysg meghatrozsa, clja,  feladatai

•Interdiszciplinris kapcsolatai

•A szocilpedaggia trtneti ttekintse /a trtnelmi korok viszonya az elesettekhez/

•A szegnysg a XIX. - XX.-ban, a pauperizmus  jelensg kezelse 

•A  szoc.ped. tevkenysg rtelmezse a klnbz orszgokban

•A csoport tmogat funkcii, a csald tmogat funkcii Caplan szerint 

• Plhegyi-fle csaldmodellek

•Csaldstruktrk, hatkonyan s nem hatkonyan mkd csaldstruktrk

•Csaldgondozsi fzisok, feladatok, beavatkozsi stratgik

•A blcsde, mint pszichogn rtalom

•Szocilpedaggiai feladatok az vodai szntren

•Vlsghelyzet a gyermek letben

•A preedeviancia jellemz viselkedszavarai /oppozcis, agresszv viselkeds, lops, csavargs/

 

 Sopron, 2006. szeptember 4.

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Sopronrl
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!