szocped2005
SZAKDOLGOZAT
 
Segtsg a tantrgyakhoz
 
Knyvtrak
 
Kpek rlunk
 
Naptr
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A szerkesztrl
 
Pontos id
 
Eset
Tartalom
 
Tantrgyi tematikk
Tantrgyi tematikk : PEDAGGIA SZIGORLAT

PEDAGGIA SZIGORLAT

A szerk.  2007.08.27. 14:14

ttelsor

Pedaggia szigorlat (Nevels, oktats elmlete, Fejleszt pedaggia, Szocilis gondoskods trtnete). Szoc. ped. nappali, levelez, diploms lev.(Sopron), esti (2006)

 

1.

A. Az egyetemes emberi rtkek alakulsnak elsegtse a nevelsi folyamatban. Szocializci, individualizci, perszonalizci. A nevels-oktats-kpzs fogalmnak, tartalmnak problematikja. A szemlyisgfejleszts folyamatnak trvnyszersgei.

B. A fejlesztpedaggia fogalma, helye, kapcsolata a trstudomnyokkal. Tgabb s szkebb rtelmezse. Fejleszts, tanuls gygypedaggiai-pszicholgiai magyarzatai.

C. Egszsggyi ellts, karitatv egyesletek s llami juttatsok az kori Grgorszgban.

 

2.

A. Az rtkorientci problmi, az rtkrendszer alakulsa. Az egyetemes erklcsi rtkek alaktsnak folyamata, az erklcsi nevels gyakorlata a szemlyisg fejlesztsben.

B. A fejlesztpedaggia tgabb rtelmezse (egy-egy terletre vonatkoz plda ismertetse –HKT, Zsolnai-mdszer, Cseresznye-sori minta, Vidovszky-mdszer.

C. Karitatv egyesletek, llami juttatsok, szocilis intzmnyek s a szocilis jogalkots az kori Rmban.

 

3.

A. A tudomnyos megismers lehetsgei a nevelsi folyamatban. A vilgnzet alakulsa, fejldse. A gyermeki vilgkp jellemzi.

B. Gygypedaggiai integrci. Fogalmak, filozfiai alapok, tpusok, felttelek.

C. Az jtestamentum szocilis zenete. A szegnyek, betegek, zvegyek s rvk tmogatsa a korai keresztny kzssgekben.

 

4.

A. A valsg mvszi megismersnek jelentsge a szemlyisg fejldsben. A gyermeki tevkenysg szerepe az eszttikai rtkek tszrmaztatsban.

B. Differencil pedaggia, fogalmak (vodai, iskolai szinten).

C. A kolostorok mint a szocilis gondoskods legfbb intzmnyei a korai kzpkorban (5-11.sz.)

 

5.

A. A valsg megismerse a nevelsi folyamatban, a gyermeki ismeretszerzs tja, sajtossgai, helye a tevkenysgrendszerben.

B. A tanulsi zavar defincii, trstudomnyos, etiolgiai magyarzatai.

C. A kptalani s vrosi ispotlyos rendek. Szocilis gondoskods az rett kzpkorban (11-14.sz.).

 

6.

A. rtelmi fejlds s fejleszts. A gyermeki tapasztalatszerzst s az ismeretek rendszerezst elsegt mdszerek alkalmazsnak lehetsgei.

B. A tanulsi zavar leggyakoribb okai.

C. A vrosi s llami szocilpolitika kezdetei Nyugat- s Dl-Eurpban a kora jkorban (16-18.sz). Szegnygyi rendeletek haznkban a felvilgosult abszolutizmus jegyben.

 

 

 

 

7.

A. Az egszsges letmd kialaktsa, a fejleszts tartalma. A testi nevels fbb ismrvei, trvnyszersgei.

B. A tanulsi zavar veszlyeztetettsg, teljestmny-deficitek megnyilvnulsai vods korban.

C. Magn s egyesleti jtkonysg a 19. szzad els kt harmadban.

 

8.

A. A pedaggiai clrendszer elemei, bels sszefggsei, problematikja.

B. A gyermek- s ifjkori viselkedszavarok leggyakoribb tpusai. Figyelemzavar, hiperaktivits, agresszivits, oppozcis viselkeds, antiszocilis viselkeds. Az autizmus jelensgkre.

C. Trsadalmi vltozsok az ipari forradalom nyomn. Utpikus szocialista, egyhzi s civil kezdemnyezsek a szocilis problmk kezelsre.

 

9.

A. A csald, mint rtkkzvett. Szerepe a szemlyisg fejlesztsben. Szli modellhatsok. A gyermek helye a csaldban. Az intzmny s a csald kapcsolata, egyttmkdsnek sznterei.

B. Az szlelsi folyamatok fejldse Affolter szerint. Ismertesse a motoros fejlds fzisait Kephart s Katona szerint.

C. A modern llam s a trsadalombiztostsi rendszerek kiplse a 19. szzadi Eurpban.

 

10.

A. Csoportjelensgek a gyermekkorban. Trsas kapcsolatok: az egyn, a mikro- s makro csoportok. A kortrscsoportok szerepe a pedaggiai hatsrendszerben. A pedaggus, mint rtkkzvett. Modellhatsok.

B. A tanulsi zavar megnyilvnulsai iskolskorban (diszelexia, diszgrfia, diszkalkulia). Msodlagos neurotizcis tnetek.

C. Szocilpolitika a dualizmus kori Magyarorszgon.

 

11.

A. A nevelsi folyamat megszervezse. A szemlyisgfejleszts sorn alkalmazott mdszerek, eljrsok tpusai, osztlyozsa. Kivlasztsuk s alkalmazsuk szempontjai.

B. Kpessgek s tulajdonsgok diagnosztizlsa, elmletei. Rszkpessg zavarok vizsglati eljrsai (DPT, Marosits-fle teszt, Sindelar-1).

C. Szocilis munka s gyermekvdelem haznkban a szzadforduln (1890-1918).

 

12.

A. Szoksok, ill. kszsgek s jrtassgok kialaktsnak trvnyszersgei a nevelsi folyamatban. A gyakorls szerepe az let klnbz terletein.

B. Fejlesztsi mdszerek – Diszlexia prevenci, Sindelar-mdszer, rszkpessg fejlesztse, Komplex, Prevencis vodai Program.

C. Szocilpolitika s szocilis munka a kt vilghbor kztt Magyarorszgon.

 

 

 

 

 

 

13.

A. A motivci pedaggiai rtelmezse. A serkents s gtls eszkzeinek szerepe a motvumok alakulsban.

B. J. Ayres szenzoros integrcis koncepcija s mdszere (vizsglat, terpia). M Frostig koncepcija s mdszere (vizsglat s terpia).

C. j kezdemnyezsek a kt vilghbor kztti hazai szocilis gondoskodsban: az „egri norma” s a „produktv szocilpolitika”.

 

14.

A. A biolgiai s trsadalmi tnyezk klcsnhatsa a szocializcis folyamatban. A szemlyisg fejldst s fejlesztst meghatroz tnyezk sszefggsei (adottsg, hajlam, rtermettsg, kpessg).

B. A kognitv funkcik egyb vizsglatai (pedaggiai vizsglatok, figyelemvizsglat, Edtfeldt vizsglat, Dprog.T). A Meixner reedukcis mdszer alapgondolatai.

C. A jlti llam Nyugat-Eurpban a II. vilghbort kvet negyed szzadban.

 

15.

A. A differencilt szemlyisgfejleszts lehetsgei klnbz szervezeti keretekben s munkaformkban.

B. A hiperaktivits felismerhetsge, rtksklja a pedaggus szmra. Prevencis korrekcis hats fejleszt jtkok.

C. Szocilis munka s gyermekvdelem haznkban az llamszocializmus vtizedeiben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Sopronrl
 

Turbózd fel a kreativitásod! Prémium grafikai források a PNG Tree-n.    *****    Anime tematikájú Cinematic trance zene és látványvilág Arcadia fantáziavilágában és még sok más videó a chanelen    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA