szocped2005
SZAKDOLGOZAT
 
Segtsg a tantrgyakhoz
 
Knyvtrak
 
Kpek rlunk
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
A szerkesztrl
 
Pontos id
 
Eset
Tartalom
 
Tantrgyi tematikk
Tantrgyi tematikk : PEDAGGIA SZIGORLAT

PEDAGGIA SZIGORLAT

A szerk.  2007.08.27. 14:14

ttelsor

Pedaggia szigorlat (Nevels, oktats elmlete, Fejleszt pedaggia, Szocilis gondoskods trtnete). Szoc. ped. nappali, levelez, diploms lev.(Sopron), esti (2006)

 

1.

A. Az egyetemes emberi rtkek alakulsnak elsegtse a nevelsi folyamatban. Szocializci, individualizci, perszonalizci. A nevels-oktats-kpzs fogalmnak, tartalmnak problematikja. A szemlyisgfejleszts folyamatnak trvnyszersgei.

B. A fejlesztpedaggia fogalma, helye, kapcsolata a trstudomnyokkal. Tgabb s szkebb rtelmezse. Fejleszts, tanuls gygypedaggiai-pszicholgiai magyarzatai.

C. Egszsggyi ellts, karitatv egyesletek s llami juttatsok az kori Grgorszgban.

 

2.

A. Az rtkorientci problmi, az rtkrendszer alakulsa. Az egyetemes erklcsi rtkek alaktsnak folyamata, az erklcsi nevels gyakorlata a szemlyisg fejlesztsben.

B. A fejlesztpedaggia tgabb rtelmezse (egy-egy terletre vonatkoz plda ismertetse –HKT, Zsolnai-mdszer, Cseresznye-sori minta, Vidovszky-mdszer.

C. Karitatv egyesletek, llami juttatsok, szocilis intzmnyek s a szocilis jogalkots az kori Rmban.

 

3.

A. A tudomnyos megismers lehetsgei a nevelsi folyamatban. A vilgnzet alakulsa, fejldse. A gyermeki vilgkp jellemzi.

B. Gygypedaggiai integrci. Fogalmak, filozfiai alapok, tpusok, felttelek.

C. Az jtestamentum szocilis zenete. A szegnyek, betegek, zvegyek s rvk tmogatsa a korai keresztny kzssgekben.

 

4.

A. A valsg mvszi megismersnek jelentsge a szemlyisg fejldsben. A gyermeki tevkenysg szerepe az eszttikai rtkek tszrmaztatsban.

B. Differencil pedaggia, fogalmak (vodai, iskolai szinten).

C. A kolostorok mint a szocilis gondoskods legfbb intzmnyei a korai kzpkorban (5-11.sz.)

 

5.

A. A valsg megismerse a nevelsi folyamatban, a gyermeki ismeretszerzs tja, sajtossgai, helye a tevkenysgrendszerben.

B. A tanulsi zavar defincii, trstudomnyos, etiolgiai magyarzatai.

C. A kptalani s vrosi ispotlyos rendek. Szocilis gondoskods az rett kzpkorban (11-14.sz.).

 

6.

A. rtelmi fejlds s fejleszts. A gyermeki tapasztalatszerzst s az ismeretek rendszerezst elsegt mdszerek alkalmazsnak lehetsgei.

B. A tanulsi zavar leggyakoribb okai.

C. A vrosi s llami szocilpolitika kezdetei Nyugat- s Dl-Eurpban a kora jkorban (16-18.sz). Szegnygyi rendeletek haznkban a felvilgosult abszolutizmus jegyben.

 

 

 

 

7.

A. Az egszsges letmd kialaktsa, a fejleszts tartalma. A testi nevels fbb ismrvei, trvnyszersgei.

B. A tanulsi zavar veszlyeztetettsg, teljestmny-deficitek megnyilvnulsai vods korban.

C. Magn s egyesleti jtkonysg a 19. szzad els kt harmadban.

 

8.

A. A pedaggiai clrendszer elemei, bels sszefggsei, problematikja.

B. A gyermek- s ifjkori viselkedszavarok leggyakoribb tpusai. Figyelemzavar, hiperaktivits, agresszivits, oppozcis viselkeds, antiszocilis viselkeds. Az autizmus jelensgkre.

C. Trsadalmi vltozsok az ipari forradalom nyomn. Utpikus szocialista, egyhzi s civil kezdemnyezsek a szocilis problmk kezelsre.

 

9.

A. A csald, mint rtkkzvett. Szerepe a szemlyisg fejlesztsben. Szli modellhatsok. A gyermek helye a csaldban. Az intzmny s a csald kapcsolata, egyttmkdsnek sznterei.

B. Az szlelsi folyamatok fejldse Affolter szerint. Ismertesse a motoros fejlds fzisait Kephart s Katona szerint.

C. A modern llam s a trsadalombiztostsi rendszerek kiplse a 19. szzadi Eurpban.

 

10.

A. Csoportjelensgek a gyermekkorban. Trsas kapcsolatok: az egyn, a mikro- s makro csoportok. A kortrscsoportok szerepe a pedaggiai hatsrendszerben. A pedaggus, mint rtkkzvett. Modellhatsok.

B. A tanulsi zavar megnyilvnulsai iskolskorban (diszelexia, diszgrfia, diszkalkulia). Msodlagos neurotizcis tnetek.

C. Szocilpolitika a dualizmus kori Magyarorszgon.

 

11.

A. A nevelsi folyamat megszervezse. A szemlyisgfejleszts sorn alkalmazott mdszerek, eljrsok tpusai, osztlyozsa. Kivlasztsuk s alkalmazsuk szempontjai.

B. Kpessgek s tulajdonsgok diagnosztizlsa, elmletei. Rszkpessg zavarok vizsglati eljrsai (DPT, Marosits-fle teszt, Sindelar-1).

C. Szocilis munka s gyermekvdelem haznkban a szzadforduln (1890-1918).

 

12.

A. Szoksok, ill. kszsgek s jrtassgok kialaktsnak trvnyszersgei a nevelsi folyamatban. A gyakorls szerepe az let klnbz terletein.

B. Fejlesztsi mdszerek – Diszlexia prevenci, Sindelar-mdszer, rszkpessg fejlesztse, Komplex, Prevencis vodai Program.

C. Szocilpolitika s szocilis munka a kt vilghbor kztt Magyarorszgon.

 

 

 

 

 

 

13.

A. A motivci pedaggiai rtelmezse. A serkents s gtls eszkzeinek szerepe a motvumok alakulsban.

B. J. Ayres szenzoros integrcis koncepcija s mdszere (vizsglat, terpia). M Frostig koncepcija s mdszere (vizsglat s terpia).

C. j kezdemnyezsek a kt vilghbor kztti hazai szocilis gondoskodsban: az „egri norma” s a „produktv szocilpolitika”.

 

14.

A. A biolgiai s trsadalmi tnyezk klcsnhatsa a szocializcis folyamatban. A szemlyisg fejldst s fejlesztst meghatroz tnyezk sszefggsei (adottsg, hajlam, rtermettsg, kpessg).

B. A kognitv funkcik egyb vizsglatai (pedaggiai vizsglatok, figyelemvizsglat, Edtfeldt vizsglat, Dprog.T). A Meixner reedukcis mdszer alapgondolatai.

C. A jlti llam Nyugat-Eurpban a II. vilghbort kvet negyed szzadban.

 

15.

A. A differencilt szemlyisgfejleszts lehetsgei klnbz szervezeti keretekben s munkaformkban.

B. A hiperaktivits felismerhetsge, rtksklja a pedaggus szmra. Prevencis korrekcis hats fejleszt jtkok.

C. Szocilis munka s gyermekvdelem haznkban az llamszocializmus vtizedeiben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Sopronrl
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints